بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل و تکنیکال خموتور

(شركت موتورسازان تراكتورسازي ايران)

تحلیل و تکنیکال خموتور

خموتور

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت موتور سازان
نماد خموتور
سال تاسیس شهریور 1366
سال عرضه اولیه اسفند 1381
موضوع فعالیت خودرو و ساخت قطعات
عوامل موثر بر نرخ فروش هیئت مدیره شرکت و دخالت دولت جهت نرخ گذاری دستوری
محصول شرکت انواع موتور های 3 و 4 و 6 سیلندر
مواد اولیه شرکت مواد اولیه و قطعات موتور
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت افزایش نرخ دلار منجر به رشد بهای تمام شده محصولات شرکت خواهد شد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد مستقیم مصرفی و سربار تولید
سهامداران عمده شرکت تراکتور سازی ایران 85 درصد

سهم خموتور (شركت موتورسازان تراكتورسازي ايران)

 بمنظور توليد و عرضه انواع موتورهاي كشاورزي و صنعتي درتاريخ 15/6/1366 به صورت سهامي خاص تأسيس يافته و در تاريخ 25/2/1381 به شركت سهامي عام تبديل 26/12/1381 در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شده است در حال حاضر شركت جزو واحدهاي تجاري فرعي شركت تراكتورسازي ايران (سهامي عام) ميباشد.

عوامل موثر بر در آمدهای خموتور

مشتری اصلی این شرکت ، شرکت تراکتورسازی ایران می باشد که بیش از 80 درصد از تولیدات خود را به این مشتری ارائه می کند. سایر موتورهای تولیدی شامل موتوهای صنعتی از طریق نمایندگی های فروش به بازار عرضه می شوند.

محصولات خموتور

شركت موتورسازان بعنوان بزرگترين توليد كننده موتورهاي ديزلي كشور با در اختيار داشتن امكانات و تجهيزات لازم  در ساخت انواع موتورهاي سه، چهار و شش سيلندر با كاربردهاي مختلف  كشاورزي، خودرويي، صنعتي، ماشين آلات راه سازي و …فعاليت نموده وتامين كننده بخش اعظم نياز واحدهاي صنعتي كشور به نيروي محركه بشمار مي آيد.

تاثیر قیمت دلار بر خموتور

با توجه به این که شرکت در نه ماهه 99 ، 34 درصد از از قطعات و مواد اوليه توليدي از منابع خارجي تامين می کند هرگونه نوسان در نرخ ارز ميتواند تغيير دربهاي تمام شده محصولات توليدي شركت را در پي داشته باشد.

عوامل موثر بر هزینه های خموتور

قديمي شدن تکنولوژي محصولات توليدي و هزینه استهلاک و افزايش موانع و محدوديت هاي بالای فرآیند تامین مواد، تامین قطعات یدکی از منابع خارجی،  تداوم تورم و افزايش شديد هزينه هاي توليد به ويژه مواد اوليه از جمله فولاد، ساير فلزات رنگی، ورقهاي فلزي و ….. اين وضعيت افزايش قابل توجه بهاي تمام شده محصولات را ناشي شده است

سایر عوامل موثر بر سود و زیان خموتور

چالش و تشدید تحریم ها خارجی ،توسعه محصول و بازارهای جدید، تغیررات مقررات دولتی، ریسک قیمت نهاده های تولیدی، نرخ تورم، نرخ بهره از عوامل تاثیر گذار بر سود و زیان شرکت می باشد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال خنصیر

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا